16.02.2023 r. - ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze - Zastępca Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Kijewie Królewskim
Kijewo Królewskie, dn. 16.02.2023 r.
Urząd Gminy Kijewo Królewskie
ul. Toruńska 2
86 – 253 Kijewo Królewskie
tel./fax (56) 686-70-56
Ogłoszenie o naborze
na wolne stanowisko urzędnicze
Na podstawie art. 13 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych
(Dz. U. z 2022 r. poz. 530)
Wójt Gminy Kijewo Królewskie
ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze
w Urzędzie Gminy Kijewo Królewskie:
Zastępca Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Kijewie Królewskim
I. Wymagania niezbędne:
1) obywatelstwo polskie;
2) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
3) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
4) nieposzlakowana opinia;
5) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na ww. stanowisku;
6) posiadanie:
a) dyplomu ukończenia wyższych studiów prawniczych lub administracyjnych, potwierdzającego uzyskanie tytułu zawodowego magistra lub,
b) dyplomu potwierdzającego ukończenie wyższych studiów prawniczych lub administracyjnych za granicą, o którym mowa w art. 326 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2022 r. poz. 574, z późn. zm.), albo uznanego za równoważny polskiemu dyplomowi potwierdzającemu uzyskanie tytułu zawodowego magistra zgodnie z art. 327 ust. 1 tej ustawy lub,
c) dyplomu potwierdzającego uzyskanie tytułu zawodowego magistra i świadectwo ukończenia studiów podyplomowych w zakresie administracji;
7) posiadanie co najmniej trzyletniego stażu pracy na stanowiskach urzędniczych w urzędach lub w samorządowych jednostkach organizacyjnych, w służbie cywilnej, w urzędach państwowych lub w służbie zagranicznej, z wyjątkiem stanowisk pomocniczych i obsługi;
8) dobra znajomość przepisów w zakresie, m.in.: Prawa o aktach stanu cywilnego, Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, ustawy o ewidencji ludności, Kodeksu postępowania administracyjnego, ustawy o zmianie imienia i nazwiska, ustawy o opłacie skarbowej, ustawy o dowodach osobistych, Kodeksu wyborczego, ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o pracownikach samorządowych;
9) dobra znajomość obsługi komputera.
II. Wymagania dodatkowe:
1) umiejętność pracy w systemie „ŹRÓDŁO” służącym do obsługi Systemu Rejestrów Państwowych oraz w systemach informatycznych z zakresu ewidencji ludności;
2) posiadanie prawa jazdy kat. B;
3) predyspozycje osobowościowe: sumienność, dokładność, terminowość, samodzielność, komunikatywność, dyspozycyjność, zaangażowanie, odporność na stres;
4) doświadczenie w pracy w jednostce samorządu terytorialnego i Urzędzie Stanu Cywilnego.
III. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
1. W zakresie spraw stanu cywilnego, m.in.:
1) rejestracja urodzeń, małżeństw oraz zgonów;
2) wydawanie decyzji w sprawach zmiany imion i nazwisk;
3) wydawanie zezwolenia na skrócenie terminu oczekiwania na zawarcie małżeństwa;
4) dokonywanie czynności związanych ze sprostowaniem, uzupełnianiem i unieważnianiem aktów stanu cywilnego;
5) wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego;
6) wpisywanie zagranicznych aktów do Rejestru Stanu Cywilnego;
7) przyjmowanie oświadczeń: o uznaniu ojcostwa, o powrocie małżonka rozwiedzionego do poprzedniego nazwiska, o zmianie imienia dziecka wpisanego do aktu urodzenia, w sprawie nazwiska dziecka;
8) kompletowanie akt zbiorowych do akt stanu cywilnego: urodzeń, małżeństw, zgonów;
9) przyjmowanie zapewnień do zawarcia związku małżeńskiego;
10) przenoszenie do elektronicznego rejestru stanu cywilnego aktów z ksiąg papierowych;
11) sporządzanie przypisków i wzmianek w aktach stanu cywilnego;
12) organizowanie uroczystej formy zawarcia małżeństwa;
13) organizowanie uroczystości jubileuszowych długoletniego pożycia małżeńskiego;
14) bieżąca aktualizacja i usuwanie niezgodności w Rejestrze Stanu Cywilnego;
15) prowadzenie archiwum akt stanu cywilnego.
2. W zakresie ewidencji ludności i dowodów osobistych, m.in.:
1) prowadzenie ewidencji ludności;
2) obsługa programów informatycznych i poczty elektronicznej;
3) przyjmowanie zgłoszeń i dokonywanie zameldowania i wymeldowania osób;
4) sporządzanie wykazów dzieci i młodzieży podlegającej obowiązkowi szkolnemu i obowiązkowi nauki;
5) sporządzanie wykazów do rejestracji wojskowej;
6) udostępnianie danych z rejestru PESEL oraz RDO zgodnie z obowiązującymi przepisami;
7) usuwanie niezgodności w rejestrze PESEL i RDO;
8) prowadzenie rejestru wyborców;
9) wykonywanie zadań wynikających z ustawy z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych.
3. Realizowanie zadań związanych z wyborami i referendami.
4. Prowadzenie spraw dotyczących dofinansowania pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych.
Szczegółowe obowiązki określi zakres czynności opracowany przez Wójta Gminy.
IV. Warunki pracy na stanowisku:
1) Umowa o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy, zgodnie z rozkładem czasu pracy obowiązującym w urzędzie.
2) Praca administracyjno-biurowa w siedzibie Urzędu Gminy Kijewo Królewskie, ul. Toruńska 2, I piętro.
3) Praca z monitorem ekranowym powyżej połowy dobowego wymiaru czasu pracy.
4) Obsługa urządzeń biurowych.
5) Praca zarówno samodzielna, jak i wymagająca współpracy z pracownikami Urzędu.
6) Bezpośrednia i telefoniczna obsługa klientów.
7) Praca pod presją czasu.
V. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych:
W miesiącu poprzedzającym upublicznienie ogłoszenia o naborze, wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Kijewo Królewskie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych jest wyższy niż 6%.
VI. Wymagane dokumenty:
1) list motywacyjny;
2) życiorys (CV) z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej;
3) wypełniony i podpisany kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie;
4) kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem);
5) kserokopie świadectw pracy – jeśli dotyczy (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem) lub zaświadczenie / oświadczenie o dotychczasowym zatrudnieniu, potwierdzające wymagany staż pracy;
6) oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych;
7) oświadczenie kandydata o posiadaniu nieposzlakowanej opinii;
8) oświadczenie kandydata o braku przeciwwskazań zdrowotnych do zajmowania stanowiska, o które kandydat się ubiega;
9) oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
List motywacyjny, CV, kwestionariusz osobowy oraz oświadczenia należy własnoręcznie podpisać.
VII. Termin i miejsce składania dokumentów:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy złożyć osobiście lub przesłać w terminie do dnia 27 lutego 2023 r. do godziny 14:00 (nie decyduje data stempla pocztowego lecz data wpływu do sekretariatu urzędu) pod adresem:
Urząd Gminy Kijewo Królewskie
ul. Toruńska 2
86-253 Kijewo Królewskie
w zaklejonych kopertach, z podaniem imienia, nazwiska i adresu zwrotnego oraz dopiskiem:
„Nabór na wolne stanowisko - Zastępca Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Kijewie Królewskim”.
VIII. Informacje dodatkowe:
O terminie przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej, zakwalifikowani do dalszego etapu kandydaci, będą poinformowani telefonicznie.
Aplikacje, które wpłyną do Urzędu niekompletne lub po upływie wskazanego wyżej terminu, nie będą rozpatrywane. Informacja o wyniku naboru zostanie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej: bip.kijewo.pl oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu Gminy w Kijewie Królewskim, ul. Toruńska 2.
Wybrany kandydat, przed zawarciem umowy o pracę, zobowiązany jest przedłożyć:
1) oryginały świadectw pracy i innych dokumentów potwierdzających zatrudnienie i staż;
2) oryginały dokumentów potwierdzających wykształcenie.
Brak w/w dokumentów będzie skutkował nie zawarciem umowy o pracę.
Wójt Gminy zastrzega sobie prawo odstąpienia od konkursu bez podania przyczyny oraz nie rozstrzygnięcia konkursu w sytuacji braku możliwości wyłonienia odpowiedniego kandydata.
Wójt Gminy
Arkadiusz Stefaniak
metryczka
Wytworzył: Wójt Gminy Kijewo Królewskie (16 lutego 2023)
Opublikował: Dorota Bukowska (16 lutego 2023, 18:29:45)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 931