Wymeldowanie z miejsca pobytu stałego lub czasowego

Wymeldowanie z miejsca pobytu stałego lub czasowego


Podstawa prawna:
  1. Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2019 r.,
    poz. 1397 ze zm.),
  2. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r.
    w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych
    przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U. z 2017 r., poz. 2411),
  3. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21 maja 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U. z 2020 r., poz. 930).
Tryb składania wniosku:
  • osobiście lub
  • przez pełnomocnika legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego, po potwierdzeniu przez pełnomocnika jego tożsamości za pomocą dokumentu tożsamości albo po uwierzytelnieniu pełnomocnika na zasadach określonych
    w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne,
  • za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.
Wniosek składa się bezpośrednio w Urzędzie Gminy Kijewo Królewskie ul. Toruńska 2, 86 – 253 Kijewo Królewskie lub przekazuje w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r.
o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.

Wymagane dokumenty:
  • wypełniony druk "Zgłoszenia wymeldowania z miejsca pobytu stałego" lub "Zgłoszenia wymeldowania z miejsca pobytu czasowego",
  • do wglądu dowód osobisty lub paszport,
a w przypadku cudzoziemców
  • paszport lub ważny dokument podróży albo inny ważny dokument potwierdzający jego tożsamość i obywatelstwo.
Opłata:
  • Za dokonanie czynności meldunkowych opłaty nie pobiera się.
  • Opłata za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury
    albo jego odpisu, wypisu lub kopii – 17 zł (opłacie skarbowej nie podlegają pełnomocnictwa udzielone: małżonkowi, rodzicom, dzieciom, dziadkom i rodzeństwu),
  • Wydanie zaświadczenia o wymeldowaniu z miejsca pobytu stałego lub czasowego 
    (na wniosek) – 17 zł.
Termin realizacji:
Niezwłocznie

UWAGI:

Kiedy się wymeldować
  • Najpóźniej w dniu, w którym wyprowadzasz się z miejsca zameldowania na pobyt stały
    lub czasowy.
Gdzie zgłosić wymeldowanie:

Możesz się wymeldować w urzędzie gminy, na terenie której:
  • masz meldunek na pobyt stały lub czasowy,
  • będziesz mieszkać — możesz się wymeldować automatycznie podczas meldowania się
    w nowym miejscu pobytu.

PLIKI DO POBRANIA:
  1. Formularz zgłoszenia wymeldowania z miejsca pobytu stałego pobierz (419kB) pdf
  2. Formularz zgłoszenia wymeldowania z miejsca pobytu czasowego pobierz (330kB) pdf
  3. Klauzula informacyjna dotycząca ochrony danych osobowych pobierz (228kB) pdf



metryczka


Wytworzył: Paulina Baranowska (16 lipca 2019)
Opublikował: Paulina Baranowska (16 lipca 2019, 13:36:14)

Ostatnia zmiana: Paulina Baranowska (22 lipca 2020, 12:18:23)
Zmieniono: Aktualizacja formularzy meldunkowych

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 1246