Zgłoszenie uszkodzenia lub utraty dowodu osobistego

Zgłoszenie uszkodzenia lub utraty dowodu osobistego


Podstawa prawna:
  1. Ustawa z dnia 6 sierpnia  2010 r. o dowodach osobistych (Dz. U. z 2019 r., poz. 653
    z późn. zm.),
  2. Rozporządzenie  Ministra Spraw Wewnętrznych  z dnia 29 stycznia 2015 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz sposobu i trybu postępowania w sprawach wydawania dowodów osobistych, ich utraty, uszkodzenia, unieważniania i zwrotu  (Dz. U. z 2015 r., 
    poz. 212 z późn. zm.),
  3. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 26 lutego 2019 r.
    w sprawie warstwy elektronicznej dowodu osobistego (Dz. U. z 2019 r., poz. 400),
  4. Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r., poz. 700 z późn. zm).
Tryb zgłoszenia:
  • Posiadacz dowodu osobistego, którego dowód osobisty został utracony lub uszkodzony, zgłasza niezwłocznie, osobiście ten fakt organowi dowolnej gminy, a posiadacz dowodu osobistego przebywający poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej - dowolnej placówce konsularnej Rzeczypospolitej Polskiej.
  • Zgłoszenia można dokonać w formie dokumentu elektronicznego, na zasadach określonych
    w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, w organie gminy, który wydał dowód osobisty (uszkodzony dokument przekazuje się w takim przypadku pocztą lub osobiście).
  • Zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego w placówce konsularnej Rzeczypospolitej Polskiej można również dokonać w formie pisemnej za pomocą poczty
    lub telefaksu.
  • Zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego posiadacza dowodu osobistego nieposiadającego zdolności do czynności prawnych lub posiadającego ograniczoną zdolność do czynności prawnych dokonuje rodzic, opiekun prawny lub kurator.

Wymagane dokumenty:
  • wypełniony i podpisany formularz "Zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego ",
  • dowód osobisty (w przypadku zgłoszenia uszkodzenia dokumentu),
  • ważny paszport lub inny dokument potwierdzający tożsamość (do wglądu).
Opłaty:
Brak

UWAGI:
  • Posiadaczowi dowodu osobistego, który dokonał osobistego zgłoszenia w organie gminy
    lub placówce konsularnej Rzeczypospolitej Polskiej utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego, wydaje się zaświadczenie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego.
  • Posiadaczowi dowodu osobistego, który dokonał zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego w formie dokumentu elektronicznego oraz posiadaczowi dowodu osobistego przebywającemu poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, który dokonał tego zgłoszenia
    w formie pisemnej za pomocą poczty lub telefaksu, zaświadczenie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego wydaje się na żądanie.
  • Zaświadczenie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego jest ważne do czasu wydania nowego dowodu osobistego, nie dłużej jednak niż przez 2 miesiące.
  • Zaświadczenie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego jest wydawane nieodpłatnie.


PLIKI DO POBRANIA:
  1. Formularz zgłoszenia uszkodzenia lub utraty dowodu osobistego pobierz (206kB) pdf
  2. Klauzula informacyjna dotycząca ochrony danych osobowych pobierz (228kB) pdf

Wytworzył: Paulina Baranowska (18 lipca 2019)
Opublikował: Paulina Baranowska (18 lipca 2019, 09:18:27)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 42

wersja do zapisu wersja do druku

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij