IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
1.
Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany
jest wnieść wadium w wysokości 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy
złotych).
2. Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach
przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp, tj.:
1) pieniądzu,
2)
poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy
oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze
poręczeniem pieniężnym,
3) gwarancjach bankowych,
4) gwarancjach
ubezpieczeniowych,
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których
mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o
utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016r.
poz. 359 ze zm. oraz z 2016 r. 1574 i z 2015 r. poz. 1240).
3. Wykonawca
zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert.
4. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego:
Bank Spółdzielczy Brodnica, Oddział Chełmno Nr 34 9484 1163 2726 0751
0636 0033 z dopiskiem wadium do przetargu na: „Termomodernizacja budynku
Sali gimnastycznej
w Kijewie Królewskim – etap II”.
5. W przypadku
wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty
zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego.
6. W przypadku
wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu
potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu
składania ofert w siedzibie Zamawiającego - Urząd Gminy Kijewo
Królewskie, ul. Toruńska 2, 86-253 Kijewo Królewskie w sekretariacie
pok. 11, a kserokopię dokumentu poświadczoną za zgodność z oryginałem
należy załączyć do oferty.
7. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający
przechowuje na rachunku bankowym.
8. Zamawiający zwraca wadium wszystkim
Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub
unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta
została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 13.
9.
Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza,
Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie
zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego
wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano.
10. Zamawiający zwraca
niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed
upływem terminu składania ofert.
11. Zamawiający żąda ponownego
wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie
ust. 8, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została
wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie
określonym przez Zamawiającego.
12. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu,
Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku
bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty
prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew
pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
13. Zamawiający
zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na
wezwanie, o którym mowa w ar. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących
po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających
okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o
którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził
zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3
ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez
Wykonawcę jako najkorzystniejszej.
14. Zamawiający zatrzymuje wadium
wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:
1)
odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach
określonych w ofercie,
2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia
należytego wykonania umowy,
3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia
publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie
wykonawcy.
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów
elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów
elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
NieDopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone
dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów
dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów
elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach
umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione
wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich
udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji
elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli
licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu
elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie
połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria | Znaczenie |
cena | 60,00 |
okres gwarancji | 10,00 |
termin rozpoczęcia napraw | 30,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia
zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy
podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące
podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby
ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny
ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców
w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń
informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data:
godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone
do treści zawieranej umowy
w sprawie zamówienia publicznego, albo
ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej
umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru
wykonawcy:
Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1.
Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści Umowy winny zostać dokonane
wyłącznie w formie pisemnego aneksu podpisanego przez obie strony, pod
rygorem nieważności.
2. Strony dopuszczają możliwość istotnych zmian
postanowień zawartej umowy
w następujących przypadkach:
1) w razie
wystąpienia nadzwyczajnej zmiany stosunków lub wystąpienia okoliczności
o
obiektywnym charakterze, niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy,
których wpływu na zobowiązanie strony nie uwzględniały przy zawieraniu
Umowy (nie dotyczy awarii sprzętu, warunków atmosferycznych) termin
realizacji zamówienia może ulec zmianie. Podstawą przesunięcia terminu
realizacji zadania mogą być uwarunkowania formalno–prawne,
w
szczególności konieczność dokonania na etapie wykonawstwa robót zmian w
projekcie budowlanym, istotnych w świetle prawa budowlanego, w oparciu o
które realizowany jest przedmiot zamówienia,
2) w przypadku wystąpienia
okoliczności niezależnych od stron związanych z zaistnieniem warunków
atmosferycznych uniemożliwiających wykonywania robót zgodnie z ich
przewidywana technologią wykonania, termin realizacji zamówienia może
zostać wydłużony przy łącznym spełnieniu następujących warunków: - o
ile, w dniu wystąpienia ww. okoliczności Wykonawca wystąpi do
Zamawiającego z pisemnym wnioskiem dotyczącym przedłużenia robót, i
okoliczność ta zostanie stwierdzona w dzienniku budowy, - na okres
maksymalnie wyznaczony powyższymi okolicznościami, o obowiązku
przystąpienia do dalszych robót Zamawiający musi zostać poinformowany
osobnym pismem i analogicznym wpisem do dziennika budowy. Brak
spełnienia ww. warunków uniemożliwia Wykonawcy na powoływanie się na
opisane okoliczności jako podstawę do aneksowania umowy;
3) w razie
zmiany harmonogramu prac (jeżeli zmiana harmonogramu spowodowana jest
wydłużeniem terminu realizacji zamówienia musi być ona wprowadzona
aneksem do umowy, natomiast jeżeli zmiana harmonogramu nie spowoduje
wydłużenia terminu realizacji zamówienia zmiana może nastąpić za zgodą
Zamawiającego i nie wymaga podpisania przez strony aneksu do umowy);
4) w
razie zmiany stawki podatku VAT – dopuszcza się zmianę ceny za
realizację przedmiotu zamówienia według zasady, że do wartości netto
przedmiotu zamówienia doliczona zostanie nowa wartość podatku VAT,
5)
gdy dalsze trwanie zobowiązania umownego w niezmienionej postaci -
wykonywanie obowiązków umownych przez Wykonawcę w sposób określony w
Umowie - nie doprowadziłoby z przyczyn obiektywnych do osiągnięcia
zamierzonego rezultatu
i narażałoby to Zamawiającego na rażącą stratę,
pod warunkiem, że zmiana ta nie narusza bezwzględnie obowiązujących
przepisów,
6) jeżeli z przyczyn losowych lub organizacyjnych zajdzie
konieczność przedstawienia przez Wykonawcę jako osób wykonujących
zadania wskazane w umowie, innych osób niż wskazane przez niego w
ofercie przeta rgowej lub umowie, dopuszcza się zmianę pod warunkiem, że
nowe osoby będą posiadały stosowne kwalifikacje i będą spełniały
kryteria, w tym warunki doświadczenia zawodowego wymagane w SIWZ,
7)
jeżeli zajdzie obiektywna konieczność zmiany umowy innego rodzaju niż
wymienione w pkt. 1–6, pod warunkiem, że zmiana nie będzie ingerować w
treść przedmiotu zamówienia oraz wynagrodzenia,
8) jeżeli konieczność
takiej zmiany jest spowodowana okolicznościami, na które Wykonawca nie
miał wpływu, w szczególności śmierć lub likwidacja dotychczasowego
podwykonawcy, utrata przez dotychczasowego podwykonawcę możliwości
prawidłowego
i terminowego zrealizowania powierzonej mu części
zamówienia;
9) zmiany podwykonawcy lub rezygnacji z udziału podwykonawcy
przy realizacji przedmiotu zamówienia, przy czym zmiana może nastąpić
wyłącznie po przedstawieniu przez Wykonawcę oświadczenia podwykonawcy o
jego rezygnacji z udziału w realizacji przedmiotu zamówienia oraz o
braku roszczeń wobec Wykonawcy z tytułu realizacji robót. Jeżeli zmiana
albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby
wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1
ustawy, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu,
wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, iż proponowany inny
podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie
mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.
Jeżeli powierzenie podwykonawcy wykonania części zamówienia na roboty
budowlane lub usługi następuje w trakcie jego realizacji, Wykonawca na
żądanie Zamawiającego przedstawia oświadczenie, o którym mowa w art. 25a
ust. 1 lub oświadczenia lub dokumenty potwierdzające brak podstaw
wykluczenia wobec tego podwykonawcy. Jeżeli Zamawiający stwierdzi, że
wobec danego podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, wykonawca
obowiązany jest zastąpić tego podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia
wykonania części zamówienia podwykonawcy.
10) W przypadku wystąpienia
co najmniej jednej z okoliczności, o których mowa w art. 144 ust. 1 pkt
2-6 ustawy.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data:
2018-03-06, godzina:
10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną
potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg
ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
Postępowanie
odbywa się w języku polskim, w związku z czym wszelkie pisma, dokumenty,
oświadczenia składane w trakcie postępowania między Zamawiającym
a
Wykonawcami muszą być sporządzone w języku polskim. Dokumenty
sporządzone
w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język
polski.
IV.6.3) Termin związania ofertą:
do:
okres w dniach:
30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o
udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z
budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z
pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o
Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie
całości lub części zamówienia:Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o
udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na
badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał
przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały
mu przyznane
Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
- Odpowiedź na pytanie zadanie w dniu 21.02.2018r.
pobierz (54kB)
- Informacja o środkach przeznaczonych na realizacje zadania
pobierz (26kB)
- Zbiorcze zestawienie ofert
pobierz (44kB)
Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty
pobierz (1605kB)